Orange

Vi försöker hitta kopplingar och samförstånd som får oss att binda band, sidenband emellan oss. Jag klipper av dem så lätt, för jag är inte någon sån som jag visar mig vara. Jag är annars, på alla sätt, och banden med mig själv klippte jag av redan när jag var tio.
Jag brukar leta ändar som också tappat fästet, men två trasiga band blir aldrig hela igen. Något trasigt finns alltid kvar, och jag snubblar på orden som ligger som block i min mun och framför mina fötter.

Jag måste hitta sytråd till min väska, så att åtminstone den är hel. Som innan blir man aldrig, för tiden fortsätter framåt, men man kan hitta någonting som inte är lika trasigt som tidigare. Att fråga efter hur någon var förut är fel, för det finns inte kvar längre.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så fint! Och bilden är helt galet fin. Vart har du tagit den? ♥

2010-09-13 @ 11:27:02
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

(Tycker om att du börjat skriva igen. Bilden på gubben värmer allt det frusna.)

2010-09-13 @ 14:07:04
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Jennie

fin text!



SV ; det är du som är söt! tack snälla för alla vackra ord! den här veckan kör jag med mottot "jag tränar nästan varje dag, jag FÅR äta vad sjutton jag vill". barbie kommer jag aldrig att bli. det tog ett tag att inse det, men nu har jag bestämt mig. :)

2010-09-13 @ 15:34:09
URL: http://sheislost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0