Let's waste time


(Tryck på bilden.)


I mitt huvud snurrar huvudvärken i takt med engelskabokens alla sidor. Era frågor är fina, och vissa kluriga.
Imorgon anordnar jag teparty. Ikväll har jag bakat och jag tror inte alls att jag kommer hinna läsa klart min engelskabok tills på onsdag.
Idag på mattelektionen pratade jag inför klassen om min hjärnhinneinflammation, och så nervös har jag inte varit på väldigt länge (bortsett från då pappa följde med mig på ett möte för en vecka sedan). Jag tror att det är bra att gå emot sina rädslor med jämna mellanrum, det känns så skönt efteråt.

Nu ska jag nypa till mig några timmars sömn, godnatt.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Det går ju oftast bättre än man tror, bra att va lite nervös!

2010-11-23 @ 09:13:52
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Leovi

Beautiful, exquisite and wonderful light with those warm tones.

Postat av: Kasper

I idéhistorian som jag studerar just nu så har stoicismen dykt upp. Som jag förstått det var stoicismen och epikurismen två reaktioner mot det politiska samhället, för mycket materiellt, och istället sträva efter ett simpelt och lyckligt liv i goda vänners lag, nära naturen. Vet dock inte om jag diggar det extremt asketiska i stoicismen, att man ska äga så lite som möjligt, göra som exempelvis Gandhi gjorde ett tag - äga ett klädesplagg, en vandringskäpp och en tiggarkopp - vet jag inte om jag har lust att göra. Men det finns helt klart en del intressant att plocka därifrån. Har du läst någonting om det?

2010-11-23 @ 17:24:29
URL: http://tankefoda.wordpress.com
Postat av: Catrin Garderobstankar

Åhå tack! Nu ska jag trycka på bilden.

2010-11-24 @ 11:29:29
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: Anna

den är bra med fina bilder :)

2010-11-24 @ 14:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0