Novellskrivning

Vi har i uppgift att skriva en novell till svenskan imorgon.
Jag har suttit fram tills för en halvtimme sen och funderat fram och tillbaka på vad jag ska skriva om. Till slut bestämde jag mig för att skriva om en tjej som är olyckligt kär och sedan blir utnyttjad, eller what ever, har inte riktigt bestämt mig hur slutet blir än.
I alla fall - jag sitter och dricker te och ringer min kusin, som går i samma klass som mig, och frågar vad hon skrev om.
"En tjej som varit ute och träffar en ordningsvakt i parken som hon går igenom under natten. Han följer henne hem så att hon inte ska råka ut för någonting, och snabbt fattar hon intresse för honom."
Jag: "Åh, den verkar ju bra! Hur slutar den?"
Jag tar en klunk te och hör samtidigt Ida säga i andra sidan luren "Han mördar henne med en plastpåse!".

Sätter klunken i halsen och springer med handen för munnen in till köket och spyr lite. Roligt.

Aja, måste fan skriva nu. Herrååårårårå



Kommentarer
Postat av: Lina

jätte fin blogg!=)

2010-02-15 @ 23:26:20
URL: http://liiiiinab.devote.se
Postat av: Anonym

haah oja, kolla i hans gamla arkiv:o typ sjukt! juli<33

2010-02-17 @ 21:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0