Tur i oturen. Verkligen.

Skulle egentligen ha tagit bussen till Bergsbyn igår, så jag hade en tjuga i jackfickan som jag skulle betala med. När jag gick över övergångsstället så fick Jocke syn på mig, så han skjutsade dig mig istället.

Då jag skulle hämta något ur jackan senare under kvällen, på festen vi var på, så märkte jag att tjugan var borta, men tänkte mer att "Ah, kanske tappade den någonstans", liksom inget mer med det.

Men när vi skulle följa Rebecka dit hon skulle sova så märkte jag då jag rotade i min väska att HELA MIN BÖRS VAR BORTA!
Inte första gången det händer heller - en gång i Göteborg, en gång på Balderskolan, och jag kände liksom bara "Fan, inte än en gång. Vem fan går runt i väskorna och tar ens plånböcker?"
Har ni tappat bort något värdefullt så kanske ni vet jag menar? Det var jävligt jobbigt iaf, men jag kunde ju inte göra något åt det heller, den var ju borta, och det hade varit jävligt många på festen, och flera som bara var förbi en stund. Helt omöjligt att hitta igen den.

Vi fortsatte efter en kort stunds svärande, och plötsligt kommer jag ihåg att jag har bankomatkort och icakortet i min innerficka i jackan, så en stor lättnad vällde över mig. Det enda då i börsen som "jag skulle förlora utav värde" var minneskortet till min mobil (som är på lagning), och en femtiolapp. Lite halvsurt så där, men som sagt, inget som man kan göra åt det.

Tror ni inte att hundra meter senare så ser jag min börs ligga där i ett dike? Liksom, stor chans att hitta igen den där. Och tur som fan att vi gick dit också, och vi letade ju inte ens efter den, utan bara liksom av "förbi farten". Tittade i den och det enda dom tagit var femtiolappen och tre starka huvudvärkstabletter. (Anar ju nästan vilken "typ" av människa som varit och snott den.)

Aja, ville bara dela med mig av det. Har fan lärt mig nu att på fest ska man verkligen inte lämna något värdefullt i fickor eller väskan, utan det ska man ha i bh:n. Fungerade ju skitbra med mobilen hela kvällen så.

Nu MÅSTE jag plugga.
Herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0