Jävla popcorn

Igår kväll tänkte jag poppa lite popcorn som jag kunde ha till pluggandet. Jag tror klockan var kring halv tolv när jag satte in påsen i micron och tryckte igång den.
Efter tre minuter ungefär plingade micron till och kikade jag in, men påsen såg så ofylld ut, så jag satte den på en minut till, och likadant då. Jag fick lov att sätta den på ännu en minut.
När jag öppnade för tredje gången möttes jag av en ganska häftig rök som fick min näsa att svida så mycket att jag la påsen på diskbänken. Öppnade den efter ett tag och blev förvånad av att popcornen var så pass obrända, det fanns några, men de flesta såg ut som helt vanliga, så jag hällde ner innehållet i en skål. När jag hällt ut typ hälften så tar det ett litet tag och sen kommer en kolsvart klump ner i skålen, stor som kanske en knytnäve. Och stanken då är verkligen obeskrivlig, så jag ställde hela skålen åt sidan för att den svarta grejen skulle svalna innan jag slängde bort det. Lite typiskt att få en hel popcorn-sats förstörd, men visst, jag har ju en påse kvar, så det blev inte så farligt trots allt.
Men tror ni inte att efter 20 sekunder så börjar det pipa förfärligt? Jag har tyvärr ingen fläkt hos mig, så brandalarmet tog vid istället, och jag kunde verkligen inte stänga av det! Jag fick världens panik och tänkte hela tiden att "fan, nu vaknar min hyresvärd och sen blir jag väl säkert vräkt!", samtidigt som jag försökte trycka in den där lilla knappen på dosan som får alarmet att tystna. Men det var tydligen inte den knappens funktion, utan den fortsatte som tidigare och jag tog en stol för att nå upp bättre, för att hitta någon bättre lösning. Men när jag stod där uppe så lät ju bara pipet ännu värre, så samtidigt som jag försökte hålla för mina öron med armarna försökte jag vrida loss dosan från dess fäste. Till slut fick jag ner den, men fortfarande visste jag inte hur jag skulle få tyst på den, för det fanns ingen riktig knapp där det stod "tryck här för att få tyst på eländet", så det slutade med att jag ryckte, nästan sönder, batteriet från den. Äntligen tyst.
Sen var det bara att vädra. Jag satt alltså vid mitt bord kvart i tolv, utan popcorn, med mössa och två byxor på för att inte frysa när jag öppnat alla fönster, och försökte koncentrera mig på fysiken.
I morse när jag vaknade hade jag feber.

Jävla popcorn.

Kommentarer
Postat av: linn

Sv. Det blir fler gånger ska du se! :)



Krya på dig!

2010-04-21 @ 15:44:57
URL: http://liinnjohanssons.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHHAHAH egd!

2010-04-21 @ 15:45:46
Postat av: linnl

Jaa, gör det! :D

2010-04-21 @ 15:48:46
URL: http://liinnjohanssons.blogg.se/
Postat av: Lisa

lol

2010-04-22 @ 22:23:33
URL: http://artvsfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0