Teenage Dirtbag



Mmmmmm, blir så himla varm och ah, nästan kär av att lyssna på den här låten. Pirrar i hela magen, men är för feg för att tänka längre än så.

I morse vaknade jag aldrig, jag steg istället upp lite efter två, duschade och pratade med Filip, sen gick jag in till stan för att köpa en obefintlig bok till mamma. På tio minuter hann jag testa tre plagg på BikBok, hänga tillbaka dem, springa bort till ica och köpa en cola för att jag var så förbannat törstig och till sist springa ännu fortare mot bussen. Hade jag testat den där extra tröjan hade jag aldrig hunnit.
I morgon är jag också ledig, men ska plugga fysik hela dagen inför prover på torsdag. Känner att jag är jättesäker på typ hälften, men måste läsa in mig lite mer på tryck.

En tanke vaknade hos mig igår då jag var på möte. Vi snackade om ursäkter bland annat. Till en början så ska folk ha en anledning till att dricka, liksom "han fyller fan år, klart vi ska fira!" och festa för att skolan slutat osv. Nu känns det som om det hela vänt, nu har folk fester hela tiden bara för att folk är taggade på att dricka, men det är inte det som stör mig mest, utan det är att nu är det vi som inte dricker som ska ha en ursäkt till varför vi inte gör det. Har aldrig tänkt på det förrän igår, och det är ju så. När jag säger att jag inte dricker så måste jag också förklara varför. Jag kanske inte vill, kanske inte har någon anledning eller kanske inte vågar? Kan ju vara precis vad som helst. Kanske för att min hjärna kan skadas, kanske för att det inte är tillåtet eller något helt annat. Vad spelar det för roll egentligen? Tycker bara att det är sjukt att det blivit så pass vanligt att själva firandet glöms bort, det är bara drickandet kvar. Skulle kunna snacka på i evigheter, men tror jag slutar här någonstans.

FRED


Kommentarer
Postat av: emelie

hihi ja hans röst va fantastisk ;)

fin header. händer idag?

2009-12-09 @ 14:53:35
URL: http://emelieidadelina.blogg.se/
Postat av: J3n5

Gillar din tanke bakom drickandet! :)



Förnuftigt.

2009-12-10 @ 01:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0