Att kunna stå rakt medan allt annat rasar är styrka

Jag och Fredrik körde hem till Norsjö en sväng idag. Innan vi skulle bege oss av igen så letade jag igenom mina gamla böcker. Där hittade jag anteckningsböcker sen förr.
En del texter är ganska fina, men en del sticker till och svider och får mig att tänka tillbaka på alla de känslor jag hade som fått ta plats över de randiga arken.
Jag har valt att ändra lite på några av dem, men meningen bakom det hela finns kvar.

Ett trasigt fotografi ligger
slängt på golvet
Föreställer en kommande version
av dig
Hon går förbi
Hon ser dig liggandes
trasig på golvet
Kanske har hon äntligen
slutat bry sig

Tegelstenar
Sluta skrika
Lampan bländar mig
och jag fryser
Jag orkar inte längre
dessa tomma ord
Förstår ingenting
Vad tänker du på?
Sluta kasta tegelstenar på mig
Det är kallt ute nu
och jag fryser
Håll min hand
Hårt
Länge

Till Johan
Du tittar upp och ler
och ser ner igen
Du hör de tassande
små kattfötterna
smyga inpå
En vägg som alltid
finns där
Som alltid går att
luta sig mot
Ett ställe att andas vid
Någon att andas med
i all tystnad
Leendet
Ögonen
Som om de vore till mig
Tassandet igen
De smyger sig bortåt
Men vet
att de alltid
kan komma tillbaka

Jag drar täcket över huduvet för att han ska se mig.
Men mest drar jag det över mig för att jag tycker jag är ful.

Jävla, jävla pappa
Jag är så rädd
att jag är precis som du

De flesta, ser jag nu, vekar vara ifrån hösten -08.

Nu ska jag försöka sova lite
innan jag och Ida stiger upp imorgon
och åker med klassen till IKEA.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Naw, jag fick verkligen gåshud och blev helt tårfyllt lycklig innombords efter att ha läst alla fina kommentarer. Tack så mycket :)



Jag var inte alls säker på om det var en bra idé alls när jag väl skrivit det och lämnat datorn. Så det kändes så fint och oväntat när alla skrev så fint som dom gjorde ♥



Så fint med små dikter från förr! Jag har också en och annan sån är. Men jag vet inte var..

Det känns lite som att läsa gamla dagböcker, jag vet inte om jag skulle klara av det?

2010-05-24 @ 15:28:54
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Tack så mycket ^_^

De var jätte fint sagt av dig!



Nej, fast saker har en tendens att försvinna. ;)

Jag skrev mest bara massa ont när jag väl skrev då vet jag. Kommer vara svårt att se att de fanns något bra tror jag. Kan vara bättre att bara låta bli. Slänga dom kanske.

2010-05-25 @ 06:50:56
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ååh, vackert! Mer mer mer! :)

2010-05-25 @ 16:06:15
URL: http://artvsfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0