Aldrig någonsin ett till nyårslöfte

Har ni tänkt på det här någon gång? Att man ofta säger att det som varit inte räknas längre på samma sätt, att det är nuet som räknas och bla bla.
Jag läste i en bok där en kille tyckte tvärtom, och det fastnade som hos mig. Han sa att det som varit, det räknas mest, eftersom det varat längst. Det som är imorgon räknas inte alls, eftersom det inte hänt, och det som händer nu har inte hänt så lång stund. Så det för tio år sedan, ja, det har ju varit i tio år, och därför räknas det mest.


Fredriks gullemisse. ♥
Dock så har han vassa klor, och han verkar tycka att det är underhållande att klösa mina händer med dem.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, det var en tanke jag tycker om! :)

2010-05-21 @ 09:27:27
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Oh, thats interesting!



Jag tycker du ska ge Kaffe en chans. Har du provat Latte någon gång? De är ju mest mjölk. Jag kan inte dricka det eftersom jag inte tål mjölk. Men många brukar börja med det.



Bilden på katten är hur fin som helst ♥

Du är jätte duktig på att fånga känsla i bilder.

2010-05-21 @ 10:04:00
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det låter som om din syster och jag dricker kaffe på samma sätt :P Bäst är det när det har samma färg som min hud (gräddvitt), då smakar det nästan gott ;)



Jag har inte hört det citatet förut men jag ska lägga det på minnet, Martin Luther King sa ju otroligt bra saker och detta var inget undantag.



Din uppsats låter intressant, det är modigt att våga skriva om sådant som gör ont. Även om jag inte läst den kan jag från uppbyggnaden känna knivarna i magen.

Har du läst Dagerman? Om inte så tycker jag att du ska leta upp ett bibliotek och låna åtminstonde "Bränt barn" (eller så lånar du av mig i sommar, om du orkar vänta), det finns också en massa fina noveller han skrivit och de är alla så vackra och onda att man aldrig glömmer dem. Jag tror du kan bli som honom en dag, ni tycks ha mer än språket gemensamt.



Kramar

2010-05-21 @ 16:29:51
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Anonym

JIPPIII du har börjat skriva som vanligt igen (A)

2010-05-22 @ 17:09:32
URL: http://chaaalllleeeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0