Till Anonym

Varför skulle jag inte förstå?
Fastän jag själv inte dricker så kan jag ju ändå förstå att folk vill förhöja en stämning ibland, fira någon som fyller år eller en högtid. Tycker bara att det blir fel när "ibland" inte räcker, utan måste vara helst konstant. Är det inte ett beroende då?

Det är som att jag kan förstå att en som har cancer har det jobbigt, men jag kan ju aldrig förstå HUR jobbigt, förrän jag är där själv. Jag kan ju ändå ana att folk vill dricka, eftersom man gör det? Inte så svårt att lista ut.

Och varför anonym förresten? Så farlig fråga var det väl ändå inte?

Kommentarer
Postat av: tokai

Inte för att jag är den anonyma riddaren men, det krävs ingen raketforskare för att räkna ut att något gått snett då man dricker varje fredaglördag som du skrev i inlägget som den anonyme kommenterade. Visst, det kanske fungerar en sommar, eller flera år utan att levern exploderar, men rent generellt så borde det vara en social varningsklocka då man ser det som ovanligt - eller som du skrev "för omväxlings skull" - att inte dricka en hel helg.

För övrigt så är det grymt häftigt och unikt av dig att du inte dricker :)

2010-04-29 @ 23:53:14
Postat av: Lisa

Det är en tung fråga, det finns ju så många olika anledningar till att man dricker och det som är viktigast är väl hur ofta man dricker (fast självfallet ska man ju bara dricka om det är för att man tycker det är gott o så). Men vad är alkoholism? Det finns ju de som dricker sig redlösa VARJE helg men aldrig dricker under veckorna. Är det att vara alkoholist?



(Och du, jag vill vill vill så gärna läsa ditt senaste mejl men jag är utan dator för en stund så det funkar inte alls. Men så fort jag läst ska jag skriva & säga vad jag tycker. Kramar!)

2010-04-30 @ 20:00:04
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: madeline

Inte för att det har någonting alls med det här inlägget att göra. Men hur har du råd att bo i en egen lägenhet när du går i skolan och inte har något jobb?

2010-05-01 @ 11:29:46
Postat av: Lisa

Det är tungt med alkoholism och det finns absolut många som är "smygalkisar" (är besläktad med några sådana), de där som aldrig tackar nej till sprit och gärna tar en liten "hutt" efter maten och till fikat varje dag. Människor som inte "fungerar" utan sprit och det är så sorgligt att det är så viktigt för dem att få i sig nåt personlighetsförändrande. Hoppas du inte blir påverkade på ett negativt sätt av andra dryckesvanor kramen

2010-05-02 @ 18:08:04
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: NisseA

haha tack=)kanske lär mig att leva med den om jag inte gör en ny=)

2010-05-03 @ 01:25:47
URL: http://nissea.blogg.se/
Postat av: Emil

tro då för guds skull inte att det var jag som är den anonyme :)

2010-05-04 @ 01:31:55
Postat av: Lovjo

Emil: Om det är Gustafsson så tror jag inte det, du hade nog frågat mig rakt ut, om jag känner dig rätt :)

2010-05-04 @ 10:12:09
URL: http://lovisajo.blogg.se/
Postat av: Irrelevant.

Lisa du är så fruktansvärt trångsynt och genuint korkad om du tycker att man bara ska dricka för att det är gott. Vem fan gör det? Man vill mestadels åt ruset..

2010-05-06 @ 23:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0